Túlzott hajhullástól szenved? Univerzális útmutatónk segít megoldani!

pexels-spencer-selover-428338
Megjelent: 7.11.2022 , az utolsó frissítés dátuma: 21.12.2023

A hajhullás napjainkban sok embert érintő probléma. Emiatt nagyon sokan integetnek felette. De mi van, ez csak haj, akkor miért kell stresszelni? De mi van akkor, ha valami több van mögötte? Ha teljes körű információra van szüksége arról, hogy mi történik a szervezetével, akkor értékes válaszokat találhat valóban meglehetősen kiterjedt cikkünkben.

A hajhullás normálisnak tekinthető. Naponta átlagosan 50-100 hajszálat veszítünk, és még csak pislogni sem tudunk. Ez összefügg azzal a ténnyel, hogy a haj hónapok és évek során három fázison megy keresztül, amelyek közül az első (leghosszabb) a növekedés. Ezt követi az, amely után a haj a végső hosszban marad, de nem hullik ki. És végül a szőr néhány hétig jobban hullik, ahogy új szőr nő a helyén. (Ami aztán ugyanazon a folyamaton megy keresztül.)

A haj nagyon érzékeny a hormonokra, ezért a terhesség alatt a nők hajminősége jobb lehet. (Ráadásul ugyanebből az okból sem esnek el terhesség alatt. De ez a szülés után néhány héttel-hónappal megváltozik, amikor a szervezet megpróbálja utolérni a zuhanást.)

Emellett a hajnak minőségi belső táplálékra is szüksége van. A szilícium és a kén nem hiányozhat a szervezetből, de a hajhullás ellen számos egyéb vitamin és anyag is hat. Végül, de nem utolsósorban ne feledje, hogy például a stressz és a kemoterápia negatív hatással van a hajra.

Tehát a hajról szóló összes információ birtokában ki tudja, mire van szüksége a virágzáshoz?

A hajhullás okai

Túlzott hajhullástól szenved? Univerzális útmutatónk segít megoldani!

Nagyon sok tényező befolyásolja a hajat és annak minőségét. Fentebb már említettük a hormonális változásokat (menopauza…), a szülés utáni időszakot, amikor korábban szinte egyáltalán nem hullott a nők haja, és a kemoterápia sem maradt el. De ez minden? Sajnos nincs.

A tettesek a következők:

  • Sérülés
  • A gyógyszer mellékhatásai (antibiotikumok…)
  • Néhány alapvető tápanyag hiánya vagy túlzott mennyisége (alacsonyabb biotinszint a vérben…)
  • Betegségek (pajzsmirigy…)
  • Seborrheás dermatitis
  • Az emésztőrendszer betegségei
  • Elégtelen fehérje bevitel
  • Alopecia
  • Lupus
  • Túlzott fogyás (PPP, agresszív fogyás…)

És még sok más probléma, amely az emberi élet szerves részét képezi, még akkor is, ha létezésük zavar bennünket.

Hatékony anyagok a hajhullás megelőzésére

Túlzott hajhullástól szenved? Univerzális útmutatónk segít megoldani!

Az egyik első lépés, amelyet meg kell tennie a hajhullás leküzdésében, a szervezet normális működéséhez szükséges tápanyagok pótlása. Mivel a haj nem nagyon szerepel a túléléshez szükséges dolgok listáján, érthető, hogy ha nincs elegendő tápanyag a szervezetben, az abban is megmutatkozik, hogy a szervezet kiemelten kezeli a legfontosabb életfunkciók fenntartását.

Végül, de nem utolsósorban a haj ápolására, minőségének és növekedésének elősegítésére gyakran ajánlanak különféle gyógynövényeket, amelyek ápoltabb megjelenésével járnak együtt.

E tekintetben a leggyakrabban használt anyagok a következők:

  • Vitaminok (B-vitamin, C-vitamin, E-vitamin, D-vitamin…)
  • Kén
  • Szilícium
  • Vas
  • Vidéki zsurló
  • Csalán
  • Sörélesztő
  • MSM
  • L-metionin
  • L-cisztein

És sokan mások. Egyes, a fent említett anyagokat tartalmazó, hajnövekedést és hajminőséget támogató étrend-kiegészítők kollagént is tartalmaznak, amely a szövetek rugalmassága és hidratálása szempontjából fontos. A szervezet normál esetben tartalmazza, de a fokozatos öregedés következtében termelése csökken. (Ezt leggyakrabban a kevésbé telt, ráncosodásra hajlamos bőrön figyelhetjük meg. Aztán az ízületeken is, amelyeknek kollagénre van szükségük a porcok normál állapotához.)

A vas, mint kulcsfontosságú hatóanyag

Mint említettük, az egyik legfontosabb tápanyag a vas, amit tudni fog, mert vérszegénység esetén ajánlott. (Ezt néha vérszegénységnek is nevezik, mert negatív hatással van a vörösvértestek számára.) Ez az állapot negatívan befolyásolja a tápanyagok és az oxigén eloszlását a szervezetben, ami a hajra is hatással lehet.

Legjobb forrásai az élelmiszerek széles skálája. Egyesek luxusnak számítanak, mások szinte minden nap az asztalunkra kerülnek.

Ha néhányat kellene választanunk, a következőket választanánk:

  • Spenót
  • Állati szervekből származó hús
  • Hüvelyesek
  • vörös hús
  • Tökmagok
  • Quinoa
  • Brokkoli
  • Tofu

És akkor például a már említett fényűzőbb puhatestűek, amelyek speciális piacokon és luxuséttermekben is megtalálhatók.

A vasnál azt is tudni kell, hogy mi növeli. Elég gyakori, hogy a vas bevitele önmagában nem lesz elegendő a szervezet pótlására. Ebben a tekintetben fontos a C-vitamin (amely a kollagén számára is fontos), a forrás és az erjedés folyamata, a magvak csírázása és hasonlók.

A helyzetet rontja, ha azt is tudnia kell, mit csökkent a vas. Ilyenek például a kalcium, a cink, a koffein és a thein, a gyomor savasságát csökkentő gyógyszerek, majd meg kell említenünk a növényi forrásokat is – a fitátok, oxalátok és egyéb szerves anyagok erősen megkötik egymáshoz a vasat és nem engedik. megy.

Végül, de nem utolsósorban beszélnünk kell a vasmérgezésről, ami bár nem gyakori, de nem teljesen lehetetlen. Ahogy mondani szokás, túl sok minden káros, ami azokra az anyagokra is vonatkozik, amelyek bevitele szükséges az emberi szervezet számára.

A vasmérgezés tünetei a következők:

  • Alacsony vérnyomás
  • Lassú vagy túl gyors szívverés
  • Fejfájás
  • Láz
  • Sárgaság (ami májkárosodást okoz)
  • Víz a tüdőben
  • Lélegzetért kapkodva
  • Görcsök

Egyes esetekben vérkeverékkel járó hányás vagy fekete székletürítés is előfordulhat. Ha ezen tünetek bármelyike ​​jelentkezik, fontos, hogy minél hamarabb kerüljön kórházba, mert szélsőséges esetekben akár végzetes is lehet.

Folsav, mint védő

Túlzott hajhullástól szenved? Univerzális útmutatónk segít megoldani!

Egy másik anyag, amely elengedhetetlen a normál haj állapotához, a folsav. Ez a B csoport vitaminja (különösen a B9-vitamin). A folsav különösen fontos a terhes nők számára, mert a magzatnak szüksége van rá a normál fejlődéséhez. (Ezért javasolt, hogy a nők folsavat szedjenek legalább egy hónappal a teherbe esés előtt.)

Példák az étrendi forrásokra:

  • Hüvelyesek
  • Tojás
  • Spárga
  • Cukorrépa
  • Citrusfélék
  • kelbimbó
  • Brokkoli
  • Diófélék és magvak

Ha megvizsgáljuk, hogy mi káros a folsavra, azt tapasztaljuk, hogy ebbe a kategóriába tartozik az alkohol, a napfény influenzagyógyszerekkel és vérhígítókkal, a szintetikus ösztrogének, egyes antibiotikumok, a forralás (hőkezelés során) és még sok más.

A B9-vitamin hiánya (a B7- és B12-vitamin hiányával együtt) a haj idő előtti őszülését okozhatja.

Az anyagok szinergikus hatása

Bizonyára Ön is tudja, hogy egyes anyagok úgynevezett szinergikus hatásuk révén támogatják egymást. Amikor például a csontok egészségét nézzük, általában a D3-vitamin és a K2-vitamin szinergikus hatásáról beszélünk. De nem ezek az egyetlen anyagok, amelyek együtt hatnak.

Például igaz, hogy:

  • A szelén + cink + C-vitamin antioxidáns komplexet tartalmaz
  • Biotin + riboflavin + folsav + B12-vitamin + egyéb B-vitaminok együtt jobban felszívódnak és támogatják egymást hatásukban
  • Vas + B12-vitamin

Emiatt fontos érdeklődni, hogy a hajnövekedést elősegítő étrend-kiegészítők milyen anyagokat tartalmaznak. Ezen ismeretek alapján könnyen kikövetkeztetheted, hogy melyek azok, amelyek kínálnak számodra, és melyik nem ér sokat.

Túl sok vitamin

Ahogy fentebb említettük, sokan szeretnének minél több fontos anyagot juttatni a szervezetükbe, de nem nézik meg, hogy milyen mennyiségeket tekintenek biztonságosnak. Főleg a különböző vitaminkészítmények kombinálásakor fordulhat elő, hogy a nem megfelelő használatuk után mérgezés lép fel.

Míg a vízben oldódó vitaminoknál ez nem annyira számít, mert a vizelettel választódnak ki a szervezetből, addig a zsírban oldódó vitaminoknál nagy a túladagolás veszélye, amit a szervezet el tud tárolni későbbi felhasználásra. Fontos az ásványi anyagok megfelelő beviteléről is gondoskodni. (Már beszéltünk egy kicsit arról, hogy mire képes a felesleges vas.)

Például a túlzott cink hányingert, hasmenést és gyomorgörcsöt okoz. (A felesleges C-vitamin ugyanezt teheti.) A túl sok szelén viszont a hajhullás nagyobb kockázatához vezethet (pontosan ez az, amivel nem szeretne foglalkozni a hajnövekedés elősegítésekor). A D-vitamin is problémás lehet, napi 4000 NE bevétele szívproblémákhoz vezethet. 10 000 NE (nemzetközi egység) valamilyen más tápanyagból is teljesen garantált toxicitás.

Hajhullás-kiegészítők – valóban működnek?

Túlzott hajhullástól szenved? Univerzális útmutatónk segít megoldani!

Annak érdekében, hogy elkerüljük azt a potenciálisan kockázatos helyzetet, amikor megpróbáljuk az összes fontos tápanyagot különböző táplálékkiegészítőkből beszerezni, sokkal jobb, ha kipróbálunk egy szilárd hajkiegészítőt, amely mindent tartalmaz, amire a hajának a normális fejlődéséhez szüksége van.

Mivel a hajnövekedés-kiegészítők csomagolásán általában szerepel egy ajánlott napi adag, amelyet a felhasználók betarthatnak , és amely összhangban van az adott tápanyag biztonságos adagjával, számos dolog megkönnyíti a beszerzésüket.

Tudni fogja, hogy helyesen választott, onnan, hogy a következőket tartalmazzák:

  • A B csoportba tartozó vitaminok magas aránya
  • Szelén
  • Cink
  • C vitamin
  • Vas

És még sok más hatóanyag, amelyet néhány jól ismert gyógynövénnyel kombinálnak. Nevezhetnénk például a zsurlót és a csalánt , amelyeket hagyományosan a haj megjelenésének és minőségének javítására használnak.

Ne felejtse el, hogy ahhoz, hogy bármilyen különbséget lásson önmagán, rendszeresen kell szednie ezeket az étrend-kiegészítőket, néhány héttől hónapig. Alkalmazásukat esetenként célszerű még néhány hónappal meghosszabbítani, mert az aktív szőrnövekedés fázisa tovább tart és célszerű célzottan támogatni.

Reméljük, hogy ez az átfogó útmutató a gyönyörű hajhoz fontos tápanyagokról hasznos volt, és ösztönözni fogja Önt, hogy mielőbb elkezdje alkalmazni ezt a tudást.

Mohlo by vás zajímat:  Edzés utáni izomfájdalom: 8 tipp, amivel segíthet

Információ forrásai

https://www.webmd.com/diet/guide/effects-of-taking-too-many-vitamins – Túl sok vitamin bevétele (angol)

https://www.healthline.com/health/folic-acid-for-hair – Minden a folsavról (angol)

https://www.healthline.com/nutrition/foods-high-in-folate-folic-acid – 15 folsavforrás

https://www.healthline.com/nutrition/healthy-iron-rich-foods – 12 vasban gazdag élelmiszer (angol)

https://www.health.com/beauty/21-causes-of-hair-loss-and-what-you-can-do-about-it – A hajhullás 18 oka (angol)

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/symptoms-causes/syc-20372926 – Hajhullás (angol)

https://www.healthline.com/health/regrow-hair-naturally – 10 tipp a hajnövekedés elősegítésére (angol)

https://www.healthline.com/nutrition/foods-for-hair-growth – 13 legjobb étel a haj növekedéséhez

https://www.healthline.com/health/iron-poisoning – Vasmérgezés (angol)

 

Címkék: , , , , ,

KAPCSOLÓDÓ POSZTOK

by
Csak egy egészségünk van. Ezért fontos, hogy ismerjük a testünket és gondoskodjunk a megelőzésről. Legalábbis ez az én íratlan hitvallásom, amit igyekszem minden nap követni. Ez az a megközelítés is, amit minden egyes cikkemben megpróbálok átvenni. Remélem, legalább egyikőtöket motivál arra, hogy nagyobb tisztelettel bánjon magával.
Previous Post Next Post

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

0 shares