Vákuumos gyakorlat: edzés a gyomor erősítésére

pexels-pixabay-416778
Megjelent: 17.8.2022 , az utolsó frissítés dátuma: 18.1.2024

Sokan kifejezetten utálnak hasizom gyakorlatokat végezni, mert az általában fájdalmas és fáradságos. Sajnos, de gyakran szükséges is, mert a hasizmok együttműködnek a hátizmokkal, aminek köszönhetően részesülnek a jobb testtartásban. Nem tudja, melyik hasizom gyakorlattal kezdje? Talán egy vákuum segíthet.

A has nem csak egy izomból áll, ezért ennek edzését átfogóan kell megközelíteni. Egyes gyakorlatok azonban még a teljesen kezdőknek sem nehezek, akiknek köszönhetően viszonylag jó eredményeket érhetnek el. (Anélkül, hogy komoly sérülés veszélyének tenné ki őket.)

Pontosan ez a helyzet az általunk vákuumnak nevezett gyakorlattal. Bár sokan forró újdonságként mutatják be, az igazság az, hogy már az indiai jógik is használták. Sokaknak az is jól jön, hogy más gyakorlatokhoz képest még abban a szabad 5 percben is meg tudod csinálni a vákuumot, amelyre a nem összefüggő délutáni értekezletek vagy a hajnali korai kelés között eljöhetsz.

Ha többet szeretne tudni a vákuumról, feltétlenül olvassa tovább.

Hogyan kell helyesen csinálni?

Vákuumos gyakorlat: edzés a gyomor erősítésére

Az a fontos, hogy legyen egy kis időd, és hajlandó vagy a gyakorlatra fordítani. Nem számít, hogy az edzőteremben vagy otthon. A kényelmes ruházat, amely nem fullad meg, szintén magától értetődő.

Ezután térdeljen le négykézláb. Az a fontos, hogy a tenyered pontosan a vállad alatt, a térded pedig a csípőd alatt legyen. Tekintete most a szőnyegre irányul.

Ezután folytassa az összes levegő kilégzésével a tüdőből. Ugyanakkor próbálja meg a köldököt a gerinc felé húzni. Miután elérte a köldök maximális behúzását, próbálja meg tartani ezt a pozíciót 10 másodpercig. Ezután vegyen egy nagyon mély lélegzetet, és lazítsa el a gyomrát normál helyzetbe. Ezután ismételje meg ezt a gyakorlatot tízszer három sorozatban. (Tehát összesen harmincszor.) Valószínűleg magától értetődik, hogy a maximális hatékonyság érdekében ezt minden nap meg kell tenni.

A vákuum előnyei

Ennek ellenére a vákuum segít megerősíteni a magot, és tehermentesíti a hátat, amelyre a hasizmoknak szüksége van a nyomás normális elosztásához. Csökkentenie kell a véletlen sérülések kockázatát is.

A következőket is kínálhatja Önnek:

  • Támogatja az ürítést
  • Karcsúbb derék
  • Jobban néz ki a hasa

A vákuum mindenkinek megfelel?

Vákuumos gyakorlat: edzés a gyomor erősítésére

Amikor feltesszük ezt a kérdést, szinte egyértelmű, hogy a vákuum nem lesz mindenkinek megfelelő. Először is kerülniük kell azokat a terhes nőket, akiknek természetüknél fogva már nincs elég helyük a köldök gerinchez húzására. Várjon a szülés után a vákuumos gyakorlat elvégzésével, mivel ez a gyakorlat nem biztos, hogy biztonságos a nők számára ebben az életszakaszban.

Ezenkívül nem alkalmas:

  • Emberek műtét után
  • Menstruáló nők
  • Gyermekek
  • Túlsúlyos emberek
  • Emésztőrendszeri betegségekben szenvedők
  • Magas vérnyomásban szenvedők

Ilyenkor érdemesebb a kevésbé megerőltető gyakorlatokat, például a tai-chit vagy a jógát kipróbálni, ami a várandósság és a szülés alatt is gyakorolható.

Ha nem mersz ilyen gyakorlatot végezni, de szeretnél legalább egy kis súlyfelesleget leadni, akkor minden bizonnyal jó szolgálatot tesz a hétköznapi gyaloglás, ami gyakorlatilag mindenki számára elérhető. (Ráadásul a futáshoz képest ütéskor nem terheli meg annyira az ízületeket, így az idősebbek is megtehetik. Ráadásul ha speciális sétapálcát vásárolnak, akkor elkezdhetik a nordic walkingot, amibe a kezek is beletartoznak. )

Visszatérve a vákuumhoz, nagyon valószínű, hogy ezt a gyakorlatot nem fogja tudni olyan tökéletesen elvégezni, mint ahogy elsőre szeretné. Ilyen esetben a legjobb megoldás az oktatóvideók megtekintése az interneten. Alternatív megoldásként próbáljon kapcsolatba lépni egy személyi edzővel, aki pillanatok alatt megtanítja ezt a gyakorlatot. Mivel azonban a gyakorlat teszi a mestert, a kulcs az, hogy ne add fel, és folytasd a gyakorlást (ha lassabban is).

Hallottál már a vákuumnak nevezett gyakorlatról, vagy ez a kifejezés semmit sem jelent számodra? Örülünk, ha megírja nekünk tapasztalatait a cikk alatti megjegyzésekben.

Mohlo by vás zajímat:  Hat módszer a vékony haj vastagítására
Címkék: , , , , ,

KAPCSOLÓDÓ POSZTOK

by
Csak egy egészségünk van. Ezért fontos, hogy ismerjük a testünket és gondoskodjunk a megelőzésről. Legalábbis ez az én íratlan hitvallásom, amit igyekszem minden nap követni. Ez az a megközelítés is, amit minden egyes cikkemben megpróbálok átvenni. Remélem, legalább egyikőtöket motivál arra, hogy nagyobb tisztelettel bánjon magával.
Previous Post Next Post

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

0 shares