Fitoösztrogének az élelmiszerekben: növelik az ösztrogént?

pexels-andrea-piacquadio-3812746
Megjelent: 21.3.2023 , az utolsó frissítés dátuma: 7.12.2023

Az étrendben szereplő fitoösztrogéneket elsősorban az érett nők használják, mert segítségükkel jobban tudják kezelni a menopauza sok esetben nem éppen kétszer olyan kellemes tüneteit. A gyógynövényekben is megtalálhatóak a nők jólétét és egészségét támogató pozitív anyagok?

Sokan megszoktuk a fitoösztrogéneket a menopauzás nők számára gyógynövényes étrend-kiegészítőként árusított tablettákban. Tudtad azonban, hogy bizonyos, a szervezetre pozitívan ható anyagok is megtalálhatók egyes élelmiszerekben?

Ezt különösen a menopauzában szenvedő nők fogják értékelni, mivel a leggyakoribb tünetek közé tartozik a hőhullámok és az izzadás, a szex utáni vágy hiánya, a hangulati kedv, az energiahiány, a súlygyarapodás és sok más apróság, ami végső soron megváltoztathatja az ember életét. pokol.

Mivel a menopauzát az élet normális részének tekintik, nincs specifikus kezelés a tüneteire. Emiatt a nőknek leggyakrabban teljes életmódváltást javasolnak, ami gyakran magában foglalja az étrend megváltoztatását és a gyógynövények használatát.

Ha az út elején jár, és fogalma sincs, melyik utat válassza, dőljön hátra, és olvassa el a következő néhány bekezdést.

Fitoösztrogének az élelmiszerekben: növelik az ösztrogént?

Mik azok a fitoösztrogének?

A fitoösztrogének olyan növényi eredetű anyagok, amelyek szerkezete nagyon hasonlít az ösztrogén női hormonhoz. Maga a fitoösztrogén név alapvetően olyasmit jelent, mint egy növényi hormon. Tulajdonságaik miatt gyakran használják a klasszikus hormonkezelés természetes alternatívájaként. Emiatt általában olyan nők használják őket, akik az ösztrogénhiány negatív hatásaival küzdenek, ami a reproduktívan aktív időszak vége felé hirtelen csökkenni kezd.

Izoflavonok és lignánok

Fitoösztrogének az élelmiszerekben: növelik az ösztrogént?

A fitoösztrogének kapcsán két kifejezéssel találkozhat, ezek az izoflavonok és a lignánok. Izoflavonok például a szója és a lóhere. Előnyük például a normál koleszterinszint támogatása. Támogatják a csonttömeg normál állapotát is (ami azért kívánatos, mert az érett nőknél fennáll a csontritkulás kockázata), és növelik a menopauza tüneteivel küzdő nők komfortérzetét.

Másrészt a lignánok közé tartoznak például a len- és szezámmagok, kisebb mértékben a hüvelyesek, a teljes kiőrlésű gabonák és hasonlók. Többek között egyes lignánokhoz antioxidáns és lipidszint-csökkentő hatás társul.

Pontosan hogyan működik?

A fitoösztrogének utánozzák az ösztrogént, mivel kémiai szerkezetük nagyon hasonlít a szervezetben lévő ösztrogénhez. Amikor a fitoösztrogéneket lenyelik, a szervezet ösztrogénreceptorai úgy kezelik őket, mintha ösztrogén lennének. A fitoösztrogének endokrin károsítók, mivel olyan vegyi anyagok, amelyek megzavarják a normális hormonműködést.

A fitoösztrogének azonban nem kötődnek olyan szorosan az ösztrogénreceptorokhoz, mint a szervezet által termelt ösztrogén, így hatásuk gyengébb lehet.

Gyógynövények a menopauza kényelméért

Fitoösztrogének az élelmiszerekben: növelik az ösztrogént?

A cikk elején szó esett arról is, hogy a menopauza tüneteivel küzdő nők is profitálhatnak bizonyos gyógynövények használatából, amelyek harmonizálhatják a belső környezetet és a lelki állapotot egy nehéz életszakaszban.

Ha menopauzával kapcsolatos problémákkal küzd, próbálkozzon:

  • Lekvár
  • Szőlő poloska
  • Angyal (kínai fáklya)

De sok más gyógynövény is támogatja az általános vitalitást és jólétet.

Kipróbálhatod még:

  • piros lóhere
  • Ellentmondás
  • Madárdaru
  • Igazi ginzeng
  • Perui Maca
  • Zsálya

És sokan mások.

Mit kell venni belőle?

Mohlo by vás zajímat:  Hét gyógynövény a stressz és a szorongás ellen

Ha a menopauza negatív tüneteit észleli, és ezt a problémát hosszú távon szeretné megoldani, próbáljon ki érett nőknek szánt természetes étrend-kiegészítőket, amelyek gyógynövényeket és egyéb, a szervezet számára hasznos anyagokat tartalmaznak. Ezután támogassa alkalmazásukat fitoösztrogénben gazdag étrenddel és egészségesebb életmóddal, ami a menopauza tüneteire is jelentős hatással lehet.

Információ forrásai

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320630 – Mindent a fitoösztrogénekről

https://www.webmd.com/diet/foods-high-in-estrogen – 8 étel az ösztrogén támogatására (angol)

 

Címkék: , , , , ,

KAPCSOLÓDÓ POSZTOK

by
Csak egy egészségünk van. Ezért fontos, hogy ismerjük a testünket és gondoskodjunk a megelőzésről. Legalábbis ez az én íratlan hitvallásom, amit igyekszem minden nap követni. Ez az a megközelítés is, amit minden egyes cikkemben megpróbálok átvenni. Remélem, legalább egyikőtöket motivál arra, hogy nagyobb tisztelettel bánjon magával.
Previous Post Next Post

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

0 shares