Biotin

Segíthet a következő esetekben: A következő szervek működését támogatja:
 2-es Diabétesz
 Bőrbetegségek
 Hajhullás
 Candida
 Magas koleszterin
 Bőr
 Haj
 Idegrendszer
 Epe és emésztőrendszer
 Csontvelő

A biotin, más néven B7-vitamin ma a szépségipar egyik kedvence, pedig semmi köze nincs ahhoz, ami miatt eladják. Mint számos más b-vitamint ezt is élesztőkultúrában fedezték fel és hamar kiderült, hogy hiánya a patkányok szőrének hullását és karmuk töredezését okozza. Ennyi elég volt a szépségipar marketing gépezetének.

A Biotin töretlen sikere annak köszönhető, hogy a fenti megfigyelést kiforgatva azt kapjuk, hogy ha valakinek hullik és fénytelen a haja vagy töredezik a körme, akkor biztosan biotin hiánya van. Ma már szinte kizárólag emiatt értékesítik mint étrend-kiegészítőt mondván, javítja a bőr, köröm, és a haj minőségét. Azonban a biotin bőségesen rendelkezésünkre áll az élelmiszereinkben és nagyon ritkán szükséges kiegészíteni.
 
Szinte lehetetlen biotin hiánytól szenvedni már mérsékelten egészséges táplálkozást alapul véve is. Ha valaki a mindennapi étrendje mellé szed egy általános célú multivitamint ami a napi biotin mennyiség 50-100%-át tartalmazza, az elegendő. Az egyetlen ismert módja annak, ahogy valaki biotinhiányt okozhat magának a túl sok nyers tojásfehérje. A tojásfehérje tartalmaz ugyanis egy avidin nevű proteint, amely megsemmisül amikor a tojás megfő vagy megsül. Viszont nyers állapotában az avidin kötődik a biotinhoz, és megakadályozza annak a belekből való felszívódását. De mikor eszik valaki minden nap sok nyers tojásfehérjét heteken át? Ezen kívül nem ismert biotin hiányos állapothoz vezető táplálkozás a modern étrendben.
 
Ráadásul nincs sok bizonyíték ami alátámasztaná a biotin esztétikai kiegészítőként való alkalmazását. Talán biológiailag lehetséges, hogy a magasabb biotin bevitel, ami megszünteti a hiányát javíthatja köröm, haj és a bőr minőségét, a mai napig egyetlen tanulmány támasztja alá ezt az feltételezést. Ez a tanulmány megállapította, hogy napi 2,5 mg biotin hat hónapon át való szedése során javult a nők körmének egészsége azok között, akik korábban törékeny és repedező körmöktől szenvedtek. Nincsenek azonban vizsgálatok amik arra utalnának, hogy egészséges emberek bármilyen hasznot is remélhetnének az extra biotin fogyasztástól.
 
A biotin nagyon fontos vitamin és vannak előzetes eredmények a diabétesz és a biotin előnyös kapcsolatáról, de nagyon kevés bizonyíték támasztja alá a használatát, mint a szépség és egészség-étrend-kiegészítő. Minden jó b-komplex vitamin készítmény tartalmaz elegendő biotint a napi kiegészítéshez. Ez feletti fogyasztása veszélytelen, de pazarlás és csak kivételes esetekben okoz bármi észrevehető javulást egy egészségtelen haj vagy köröm állapotában.